tisdag, september 06, 2011

Tid för försoning!

Jag tycker att jag är så mycket bättre nu, än förr.
Jag pratar med mitt hjärta och klappar min kind.
Jag förlåter mig mina fel och brister. 
Jag är sams med den här kvinnan, jag ser hennes kvalitéer i ett större perspektiv. 
Nej, hon är inte perfekt men hon duger, hon gör så gott hon kan, hon är snäll och kämpar på.
Hon är jag och hon är du och hon har också en fantastisk styrka. 
Och det beundrar jag henne oerhört mycket för.


Fina ord av: Katerina Janouch 

2 kommentarer:

  1. Fina ord Janeth, och så sanna. Detkan väl gälla oss alla.
    Katarina Janouch är alltid skärpt och underfundig!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. :) Kram på dig, Kerstin! Måste ses snart igen, är ni kvar på Gotland? / Janeth

    SvaraRadera

Va trevligt att just DU vill hälsa nått! :)