lördag, mars 06, 2010

Nyheter från Thailand..

Vi har fixat Wi Fi till vår lilla dator vi har med oss.. så just nu ligger jag i vår säng och uppdaterar lite innan vi skall ut på stranden. :)

Vi har hyrt en jeep i 2dagar och tittat runt på hela Koh Phagnan.. alla stränder och jag har fotat massor. Vi besökte även Tariqs ställe (tror vi) där han alltid brukar hålla till när han är i Thailand och tog oss en vattenmelonshake och cola. "Tariqs ställe" ligger HÖGST upp på ett berg med maffig utsikt, väldigt vackert! De hade även en utkiksplats dit Haroun tyckte att vi skulle kolla....

...å det gjorde vi! Det var lite ödsligt.. någon hade påbörjat ett bygge på vad som kunde blivit värsta fina hotellet men nu såg det ödelagt ut. Vi skulle passera ett ställe med högt gräs och en liten stig syntes. jag nämnde till Haroun.. skall vi verkligen gå över här? Tänk om det finns ormar! Äh, tyckte Haroun, kom nu!

Vi tittade runt.. och det var verkligen otroligt vackert, otrolig utsikt! På vägen tillbaka skulle vi ner för en mindre backe.. Tess halkade på rumpan för allt grus. Jag tog tag i henne och skulle hjälpa henne ner...
..NÄR!!!
Jag ser en ORM!! som slingrar sig ca 30cm från Tess ben..
PANIIIIK! Allt gick sekund snabbt..
Jag tar Tess arm hårt (har även Thea på höften) och fullkomligt springer och drar med mig Tess ner! Haroun och jag fick adrenalin i kroppen, jäklar!!!

(Ormen var brungrå STOR och TJOCK som en falukorv och ca 1,5meter)
Haroun tyckte att den hade en "platt rygg" han frågade även personalen på stället vad det kunde varit antagligen KOBRA!

Jag säger bara: TACK den som vakade över oss!
Vågar inte tänka på vad som faktiskt kunde ha hänt!

2 kommentarer:

  1. Nämen fy F!
    Jag hade dött av bara synen!!!
    Tack gode gud för att ni är OKEJ!

    Ta hand om er!
    Puss å Kram!

    Nina

    SvaraRadera
  2. Jag hade också dött eller stelnat till och blivit kobra mat. Jag såg en orm på Öland som slingrade sig framför mina fötter... jag har aldrig skrikit så högt och sprungit så snabbt i hela mitt liv. Fy vad äckliga de är.

    / Thomas, Visby.

    SvaraRadera

Va trevligt att just DU vill hälsa nått! :)